22 Kasım 2012 Perşembe

Algoritma nedir ?

Algoritma bir problemin çözümünde izlenecek yol anlamına gelir. Tüm programlama dillerinin temeli algoritmaya dayanmaktadır. Algoritma bilmeden gerçek manada bir programcı olamazsınız.  Bunu yaparken 3 temel bileşenimiz vardır. Biz problemleri çözerken bu basamakları takip edicez.

1. Değişkenler
2. Algoritma
3. Akış Diyagramı

Bununla ilgili küçük bir örnek verelim: Örneğin klavyeden girilen iki sayının toplamını bulan ve sonucu ekrana yazdıran programın algoritması ve akış diyagramı istenseydi.

1. Değişkenler

birinci sayı: x
ikinci sayı :y
iki sayının toplamı:toplam

2.Algoritma

Adım 1 :Başla
Adım 2:Birinci sayıyı oku ve x değişkenine aktar.
Adım 3:ikinci sayıyı oku ve y değişkenine aktar.
Adım 4:x ve y sayılarını topla sonucu toplam değişkenine aktar.
Adım 5:Toplam değerini ekrana yazdır.
Adım 6:Dur

3.Akış Diyagramı

algo1



Yukarıdaki örnekte basit bir problemin nasıl çözüleceği anlatılmıştır:

Burada değişkenler dışarıdan girilen ve bizim oluşturduğumuz değerleri tutan elemanlardır.
Algoritma ise problemin çözümünün adımlar halinde oluşturulmasıdır.
Akış Diyagramı (Flowing Diagram) ise çözümün şekiller ile tasviridir.

Kaynak: http://www.dahiweb.com/algoritma-nedir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder