26 Ocak 2013 Cumartesi

Anahtar Kelime Rekabeti ve Strateji

Değeri/hacmi yüksek anahtar kelimeleri belirledikten sonra atmanız gereken son adım, diğerlerine nazaran rekabet oranı daha düşük potansiyel kelimeleri belirlemektir. Bunlar gerçekten muhteşem ve bulması da zor olan kelimelerdir. Peki nasıl rekabet analizi yaparız?


İlk yararlanabileceğiniz, tıklama başına ödeme (CPC) yöntemi. CPC sütunundaki değeri daha yüksek kelimeler aynı zamanda daha yüksek rekabet oranını da gösterir. Reklam vermek için o kadar para harcayan insanların aynı zamanda SEO’larını optimize etmeye çalıştıklarından da hiç şüpheniz olmasın. Kullanabileceğiniz diğer bir yöntem ise hedef anahtar kelime aramalarınızı yapmak ve çıkan AdWords reklamlarının ve Google’ın çıkardığı arama sonuçlarının sayısını belirlemektir. Reklamların çok olması reklam veren kişilerin arasındaki rekabetin büyüklüğünü gösterir. Son olarak da Google aracında reklam verenlerin rekabetini gösteren bir sütun da mevcuttur. Bu araçta rekabet, rekabet sütunları, artarak ve azalarak sıralanmış sütunlarda dahil istediğiniz her sütuna tıklayabilirsiniz. Aynı zamanda bu verileri CSV/ Excel’e aktarabilirsiniz, dahası değiştirebilirsiniz de.


Genel olarak aradığınız: Değeri yüksek anahtar kelimeler (bariz bir şekilde değer önerinizle eşleşen bir potansiyel müşteriyi işaret eden anahtar kelimeler), yüksek hacimli kelimeler (müşterilerin esasen kullandıklar kelimeler) ve rekabet oranı düşük kelimeler (rakiplerinizin akima gelmeyenler). Oldukça zor bir iş ama bu ideal kelimelerden uzaklaşmaktan çok onlara yaklaşıyorsunuz. Kelimelerinizi belirledikten sonra blog yazabilirsiniz, sayfalar, haberler ve bu hedeflenmiş anahtar kelimelerle büyük oranda eşleşen içerikler oluşturabilirsiniz. Kolay bir iş değil ama en azından sizin için çok önemli olan ve rekabet oranının daha düşük olduğunu umduğunuz kelimelerinizi belirlediniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder