10 Ocak 2013 Perşembe

Mac OS’in ilk sürümlerinden bir tanesi Windows RT jailbreak aracı sayesinde Surface üzerinde çalıştırıldı

Bu haftanın başında bir güvenlik araştırmacısı Microsoft’un Surface RT tableti üstünde çalışan Windows RT işletim sistemini jailbreak etmenin olası olduğunu kaydetmişti . İşletim sistemindeki bir ayarın kullanılmasından ibaret olan metoddan yararlanan yazılımcılar cihaz üstünde çalışan ve onun kilidini kaldıran bir jailbreak aracı geliştirdi . Söz konusu aracın işletim sisteminin başlatıldığı her defada çalıştırılması gerekiyor , fakat bunun sonucunda ARM tabanlı masaüstü uygulamaları tablette çalıştırmak olası oluyor .


 

Microsoft Windows RT işletim sistemini yalnızca Windows 8′in yeni dizaynıyla sağlanan uygulamaların çalışmasına müsaade edecek biçimde programlamıştı . Masaüstü bilgisayar uygulamalarını ARM tabanlı işlemcilere bakarakderleyen yazılımcıların Windows RT üstünde yazılımlarını çalıştırabilmesine izin yoktu . Tanıdık bilgisayar korsanlarından olan Steve Troughton -Smith sahip olduğu Surface tablette bu tekniği denemiş ve Apple’ın OS X sunucu işletim sisteminin ilk sürümlerinden birini Surface tablet üstünde çalıştırmayı başarmış . XDA Developers mensuplarınında bu jailbreak girişimini test etmek için istekli olduğu belirtiliyor .

Sonuçta Windows RT üstünde masaüstü uygulamalarının çalıştırılması konusunda istekli bir yazılımcı camiası oluşacak benzeri görünüyor . Bakalım , Microsoft bunları engellemek için girişimlerde bulunacak mı , yakın zamanda görürüz .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder